Your browser does not support JavaScript !

Informations Rentrée 2020/2021 - Coronavirus

08/09/2020 RENTREE 2020/2021 / OPENING OF SCHOOL YEAR 2020-2021 

*** English Below ***

Rentrée 2020 : Consignes sanitaires à destination des étudiants 

  1. Le port du masque est rendu obligatoire, sous peine de sanction, pour toute personne lorsqu'elle accède ou demeure dans l'enceinte des sites de l'Université de Montpellier, qu'il s'agisse d'espaces clos (les cours, les toilettes…) ou à découverts (à l’extérieur) ; Le masque doit être homologué AFNOR et porté de façon convenable sur le haut du nez. 
  2. Avant d’entrer en cours, il impératif de d’utiliser les gels hydro-alcooliques à la disposition de tous dans les couloirs et les salles de cours
  3. Les tables sont recouvertes d’un film antibactérien : ce film ne doit pas être endommagé, gratté ou retiré ; 
  4. Des lingettes sont à disposition pour nettoyer si nécessaire les tables et, dans tous les cas, les claviers & souris de la salle informatique
  5. Des poubelles sont à votre disposition pour jeter uniquement les masques et lingettes ;
  6.  Pour se protéger et à des fin de "traçage", Il est demandé autant que possible aux étudiants d'occuper un siège sur deux, de garder leur place en amphithéâtre & salle mais également de connaître les noms et prénoms de leurs camarades à proximité afin d'identifier les personnes potentiellement en contact lors des cours;
  7. Les salles doivent être aérées le plus souvent possible ;
  8. Excepté pour aller en cours, salle informatique ou sur rendez-vous, les étudiants ne doivent pas circuler au premier & deuxième étage ;
  9. Si un étudiant présente des symptômes du Covid-19, la marche à suivre est de prendre contact le plus rapidement possible avec son médecin traitant. Toutes les personnes qui ont des symptômes ou qui ont des proches identifiés des cas possibles, contact à risque, probables ou confirmés au covid-19 sont invités à nous transmettre le plus rapidement possible ces informations à l’adresse iae-direction@umontpellier.fr ou bien par l’intermédiaire des responsables de diplôme et de la gestionnaire de diplôme qui en informera la direction via l'adresse iae-direction@umontpellier.fr
  10. Il est interdit de manger ou de boire dans les salles. 
  11. Pour les repas qui s’effectuent sans le masque, il est vivement conseillé de les prendre à l’extérieur et de maintenir les distances.
  12. L’utilisation du gel hydro-alcoolique est obligatoire avant toute utilisation des distributeurs de snack et café au rez-de chaussée
  13. Les manifestation étudiantes festives sont interdites ;
  14. Si vous constatez des problèmes en matière d’hygiène (ex : manque de gel ou de lingette, film antibactérien déchiré… ) veuillez prendre contact avec le service logistique : iae-technique@umontpellier.fr

 

Localisation des amphithéâtres prévues à ce jours (31/08/2020) :

- Amphithéâtre Reix : IAE Bâtiment 29

- Amphithéâtre 3609 & 3607 : Bât 36, 1er étage

- Amphithéâtre 16 :  Bât 16  

- Amphithéâtre Dumontet : Bât 7

Plan du Campus Triolet => https://cutt.ly/plantriolet 

 

Sanitary instructions :

  1. Wearing a mask is mandatory, under penalty, for any person accessing or staying within the University of Montpellier sites, whether in enclosed spaces (courtyards, toilets...) or open spaces (outside). The mask must comply with sanitary standards (AFNOR) and be worn properly on the top of the nose. 

  2. Before entering the classroom, it is imperative to use the hydro-alcoholic gels available to everyone in the corridors and classrooms.

  3. The tables are covered with an antibacterial film: this protective film must not be damaged, scratched or removed ; 

  4. Wipes are available to clean the tables if necessary and, in any case, the keyboards & mice in the computer room.

  5. Garbage cans are available for you to throw only the masks and wipes;

  6. For "tracing" purposes, students are asked to keep, as much as possible, their place in the amphitheater & classroom, not sit side by side, but also to know the names and surnames of their classmates nearby in order to identify people potentially in contact during classes;

  7. The classrooms should be ventilated as often as possible;

  8. Except to go to class or to the computer classroom or by appointment, students are asked to not circulating on the first & second floor;

  9. If a student has symptoms of Covid-19, the procedure is to contact your attending physician as soon as possible. All persons who have symptoms or who have relatives identified  as possible, at-risk, probable or confirmed cases of covid-19 are invited to send us this information as soon as possible at iae-direction@umontpellier.fr or through their teacher and pedagogical secretary  who will inform the IAE directorate via iae-direction@umontpellier.fr.

  10. It is forbidden to eat or drink in the classrooms. 

  11. For lunch without the mask, it is strongly advised to take them outside and to keep your distance.

  12. The use of hydro-alcoholic gel is mandatory before any use of the snack & coffee machine. 

  13. Student demonstrations (student parties, hazing ... ) are forbidden;

  14. If you notice any sanitory problems (e.g. lack of gel or wipe, torn antibacterial film... ) please contact the logistics department : iae-technique@umontpellier.fr

 

Location of the amphitheaters planned for today (31/08/2020) :

- Amphitheater Reix : IAE Building 29

- Amphitheater 3609 & 3607: Building 36, 1st floor

- Amphitheater 16: Building 16  

- Amphitheater Dumontet: Building 7

Map of the Triolet Campus => https://cutt.ly/plantriolet

 

 

22/07/2020 : RENTREE 2020/2021 / OPENING OF SCHOOL YEAR 2020-2021  - IAE MONTPELLIER

*** ENGLISH BELOW ***

Chers étudiants,

C’est avec un immense plaisir que toute l’équipe de l’IAE Montpellier vous accueille dans ses locaux pour la rentrée de septembre 2020.

Vous trouverez les dates de rentrée de chaque parcours sur notre site : https://iae.umontpellier.fr/sites/default/files/documents/etudiant/dates_de_rentree_2020-2021.pdf

Les plannings seront disponibles sur votre ENT, une fois votre inscription administrative validée. 

Eu égard à la pandémie de Covid-19, notre préoccupation majeure est de pouvoir vous recevoir dans des conditions optimales de sécurité sanitaire.

En conséquence, les mesures suivantes ont été adoptées pour la rentrée :

-Port du masque obligatoire pour tous à l'entrée du bâtiment ;

-Respect des gestes & distances sociales ;

-Mise à disposition commune et individuelle de gels hydroalcooliques bactéricides (obligatoire à l’entrée du bâtiment, des salles de cours et WC ) ;

-Mise à disposition de lingettes pour désinfecter chaque table et chaise utilisées ;

-Circulation différenciée (entrées et sorties) ;

-Nettoyage renforcé du bâtiment.

Nous comptons sur vous pour respecter ces codes de bonne conduite sanitaire.

En ce qui concerne les cours, l’IAE Montpellier s’engage à les maintenir au maximum en présentiel et se tient prêt, si nécessaire, à les assurer à distance.

Les responsables pédagogiques et l’équipe administrative restent mobilisés et disponibles pour vous accompagner durant cette période particulière.

Nous ne manquerons pas de vous tenir informés de l'avancement de la situation.

Nous vous remercions par avance de votre compréhension.

Prenez soin de vous.

La direction de l’IAE

 

*** ENGLISH ***

Dear Students,

It is with great pleasure that the whole team of IAE Montpellier welcomes you in its premises for the start of the new school year in September 2020.

You will find the dates of each course on our website: https://iae.umontpellier.fr/sites/default/files/documents/etudiant/dates_de_rentree_2020-2021.pdf

The schedules will be available on your ENT, once your administrative registration has been validated. 

In view of the Covid-19 pandemic, our major concern is to be able to receive you in optimal health security conditions.

Consequently, the following measures have been adopted for the new school year:

-Face masks is mandatory for all;

-Respect of gestures & social distances;

-Common and individual provision of bactericidal hydroalcoholic gels (obligatory at the entrance of the building, classrooms and toilets);

-Provision of wipes to disinfect every table and chair used;

-Differentiated circulation (entrances and exits);

-Reinforced cleaning of the building.

We count on you to respect these codes of good sanitary practices.

Concerning the courses, IAE Montpellier is committed to keeping them as much as possible in the classroom and is ready, if necessary, to offer them by distance.

The teaching managers and the administrative team remain mobilized and available to guide you during this particular period.

We will not fail to keep you informed of any updates.

Thank you in advance for your understanding.

Please take care of yourself.

IAE School administration

 

Maintenance de l'application eCandidat

Des interventions importantes vont avoir lieu sur apogée

-  le 27/05 et le 03/06 : 13h-18h

- le 29/05 : 8h-13h

L'application eCandidat sera donc également interrompue.

 

Vendredi 20 mars 2020, Coronavirus - Plan de continuité pédagogique de l'IAE Montpellier 

Bonjour, 

Compte tenu des directives de l’Université de Montpellier reçues le jeudi 19 mars, l’IAE adopte les décisions suivantes dans le cadre de son plan de continuité pédagogique.

1/ les stages en France

  • Pour les stages non commencés, nous travaillons actuellement à des solutions alternatives dans le cas de l’impossibilité de leur report ou de leur annulation. Nous vous tiendrons informés au plus vite.

  • Pour les stages ayant déjà débuté, le travail à distance est la règle impérative. 

⇒ Si votre établissement d’accueil vous propose une solution de télétravail, vous poursuivez votre stage à domicile en télétravail. 

⇒ Si votre entreprise ne vous propose pas le télétravail alors il est impératif de nous informer le plus rapidement possible.  

  • Attention : la transformation d'un stage en stage à distance, son report ou son interruption nécessite un avenant à la convention de stage originelle. Pour obtenir cet avenant vous devrez contacter le service des relations entreprises à partir du lundi 23 mars 2020 car nous n’avons pas encore reçu de l’Université de Montpellier ce nouveau avenant : iae-entreprises@umontpellier.fr 
  • Les tuteurs et responsables de parcours sont en train d’envisager les solutions qui pourront être mises en œuvre pour faire face à toutes les situations.

 

2/ les stages à l’étranger 

  • Les stages prévus à l’étranger (dans les pays non européens et l'Union européenne) sont suspendus.
  • l’IAE Montpellier recommande fortement aux étudiants actuellement en stage à l’étranger de revenir en France
  • Attention : Les frais de rapatriement ne sont pas pris en charge par l’Université, nous vous conseillons de contacter vos assureurs pour faire face aux coûts induits et de garder toute pièce justificative pour le cas où des prises en charge financières seraient possibles.  

 

3/ L’alternance et l’apprentissage

  • Depuis le lundi 16 mars 2020, l’ensemble des CFA (Centre de Formation des Apprentis) du territoire national ne reçoivent plus d’apprentis.
  • Toutes les équipes se mobilisent pour assurer les cours à distance. Les entreprises sont informées de notre volonté de faire tout notre possible de respecter les rythmes initialement prévus.
  • L’apprenti est un salarié de l’entreprise, il bénéficie donc à ce titre des mêmes dispositions que les autres salariés (télétravail, activité partielle, garde d’enfant).

 

4/ La formation continue

  • Les stagiaires de formation continue bénéficieront, au même titre que les étudiants et les apprentis, des supports de cours et autres aménagements proposés par les responsables pédagogiques.
  • L’interlocutrice privilégiée pour toute question relative à la formation continue est Mme Ana Bozovic : ana.bozovic@umontpellier.fr  

 

5 / Les modalités de contrôle des connaissances

  • L’IAE travaille à des Modalités de contrôle des connaissances alternatives. 

⇒ Toutes les informations seront transmises par les secrétariats et responsables pédagogiques.

 

6/ L’accompagnement des étudiants 

  • L’ensemble des bâtiments de l’Université de Montpellier est fermé jusqu’à nouvel ordre ;
  • L’ensemble du personnel de l’IAE est en télétravail mais reste à votre écoute via la boite mail de la scolarité : iae-scolarite@umontpellier.fr

⇒ Contact du SCMPPS  ( Service Commun de Médecine Préventive et de Promotion de la Santé ) : 06 62 17 31 60 / 06 35 27 41 27

  • Le CROUS reste l’interlocuteur privilégié en matière de logement, de restauration et d’aides sociales :

⇒ https://www.crous-montpellier.fr/aides-sociales/assistants-de-services-sociaux/difficultes-rencontrees-face-a-crise-sanitaire-coronavirus/

⇒ https://www.etudiant.gouv.fr/cid150278/covid-19-%7C-faq-crous-etudes-concours-services.html  

 

La crise sanitaire que nous traversons à cette heure est exceptionnelle. il est impératif de vous tenir informés sur le site internet de l’IAE le plus régulièrement possible car les informations sont susceptibles de changer rapidement en fonction de l'actualité.

Prenez soin de vous ainsi que de votre entourage.

La Direction de l’IAE

 

/ENGLISH/

 

Friday, March 20, 2020, Coronavirus - Educational continuity plan of IAE Montpellier 

Good morning,  

Taking into account the directives of the University of Montpellier received on Thursday, March 19, IAE school takes the following decisions as part of its pedagogical continuity plan :

 1/ internships in France

  • About Internship that have not started, we are currently working on alternative solutions in the event that they cannot be postponed or or the the event that they are cancelled. We will keep you informed as soon as possible.
  • For internships that have already started, teleworking is the mandatory rule. 

 ⇒ If your company offers you a teleworking solution, you will continue your internship at home by teleworking. 

⇒ If your company does not offer telework then it is imperative to inform us as soon as possible.  

 Please note: the conversion of an internship into a distance learning internship, its postponement or interruption requires an amendment to the original internship agreement.  To obtain this amendment  you will have to contact the corporate relations department from Monday 23 March 2020 as we have not yet received this new amendment from University of Montpellier : iae-entreprises@umontpellier.fr  

  •  The tutors and the teachers supervisors are currently considering the solutions that can be implemented to deal with all situations.

 

 2/ internships abroad 

  •  Interships planned abroad (in non-European countries and the European Union) are suspended.
  •  IAE Montpellier strongly recommends that students who are currently doing an internship abroad return to France.

Please note: Repatriation costs are not covered by the University. We advise you to contact your insurers to cover the costs incurred and to keep all supporting documents in case financial coverage is possible.  

⇒ Students wishing to stay abroad must fill in the following document https://iae.umontpellier.fr/sites/default/files/documents/institut/attestation_refus.retour_en_france_vd1.doc certifying that they have been offered the opportunity to return to France, that they maintain their wish to stay in France and they must justify their choice.

 

 3/ Block release training and apprenticeships

  •  Since Monday 16 March 2020, all the CFA (Apprentice Training Centres) in France no longer receive apprentices.
  •  All the teams are mobilising to provide distance learning courses. Companies are informed of our willingness to do our utmost to respect the initially planned rhythms.
  •  The apprentice is an employee of the company and therefore benefits from the same provisions as other employees (teleworking, partial activity, childcare).

 

 4/ Continuing education

  •  Continuing education trainees will benefit, in the same way as students and apprentices, from the course materials and other facilities proposed by the teaching staff.
  •  The privileged interlocutor for all questions relating to continuing education is Ms Ana Bozovic: ana.bozovic@umontpellier.fr    

 

 5 / Methods of Assessment

The IAE is working on alternative methods of assessment.  

⇒ All the information will be transmitted by the secretariats and pedagogical managers.

 

 6/ The support of the students 

  •  The University of Montpellier building complex is closed until further notice;
  •  All the IAE staff is teleworking but remains at your disposal via the mailbox of the school: iae-scolarite@umontpellier.fr  
  •  To find out more about government instructions and the documents needed to circulate in France, we recommend that you consult the english government website https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19
  • A specific e-mail address has been set up for any request addressed to the University of Montpellier infoum-coronavirus@umontpellier.fr 
  • Students with disabilities can contact the Handiversité Department at the following address: dvc-handicap@umontpellier.fr 
  • Contact of the SCMPPS (Service Commun de Médecine Préventive et de Promotion de la Santé) : 06 62 17 31 60 / 06 35 27 41 27
  • The CROUS remains the privileged interlocutor for housing, catering and social aid:

⇒ https://www.crous-montpellier.fr/aides-sociales/assistants-de-services-sociaux/difficultes-rencontrees-face-a-crise-sanitaire-coronavirus/  

⇒ https://www.etudiant.gouv.fr/cid150278/covid-19-%7C-faq-crous-etudes-concours-services.html 

The health crisis that we are going through at this time is exceptional. It is imperative to keep you informed on the IAE website as regularly as possible because information is likely to change quickly depending on the news.

Take care of yourself and your entourage.

The IAE directorate

 

 

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Informations Coronavirus, IAE Montpellier, 16 Mars 2020 / Coronavirus Information, IAE Montpellier, March 16, 2020

 

Bonjour,

Suite aux mesures sanitaires prises par le gouvernement, l’Université de Montpellier travaille activement sur trois plans de continuité : pédagogie, recherche et administration.

A l’heure actuelle et dans l’attente de nouvelles directives de la Présidence de l’Université, nous pouvons vous confirmer :

- la fermeture de l’IAE aux étudiants à compter de ce lundi 16 mars 2020 jusqu’à nouvel ordre ;

- la suspension de tous les examens jusqu’à nouvel ordre ;

- la mise en place de cours en ligne à suivre sur Moodle et par mail : les étudiants en seront très prochainement informés par mail.

Devant le nombre grandissant de questions qui se posent et qui restent pour l’instant en suspens (apprentissage, alternance, stage, devenir des examens, validation de diplôme, cours en ligne …), nous vous invitons à consulter notre site web (https://iae.umontpellier.fr ) où seront centralisées et mises à jour régulièrement les informations concernant le plan de continuité de l’IAE.

Vous remerciant par avance de votre compréhension, nous vous souhaitons une bonne journée

La Direction de l’IAE

 

Good morning, 

Following the health measures taken by the government, the University of Montpellier is actively working on three continuity plans: pedagogy, research and administration.

For the time being and while waiting for new directives from the Presidency of the University, we can confirm :

-the closure of the IAE to students as of next Monday, March 16, 2020 until further notice;

-the suspension of all exams until further notice;

-the implementation of online courses to be followed on Moodle and email: students will be informed by email very soon.

Considering the increasing number of questions that arise and that remain open for the moment being (apprenticeship, block release training, internship, exams, validation of diplomas, online courses ...), we invite you to visit our website (https://iae.umontpellier.fr ) where information concerning the IAE continuity plan will be centralized and regularly updated.

We wish to thank you in advance for your cooperation and understanding and we wish you all a very good day.

The IAE Directorate